Kijken bij MD

Zaterdag 2 oktober 2021 van 10.00 tot 12.15 uur Een boeiend en interessant webinar over wat er komt kijken bij de oogziekte Macula Degeneratie.

Prof. dr. Caroline Klaver, hoogleraar epidemiologie en genetica van oogziekten aan het Erasmus MC en werkzaam bij de Radboudumc. Het onderwerp van haar lezing is MD bij hoge bijziendheid (myopie).

Iris Huys is op dit moment druk bezig met de voorbereidingen om Feelware tactiele en sprekende keukenapparatuur op de Nederlandse markt te brengen. Feelware ontwikkelt toegankelijke huishoudelijke apparaten en helpt mensen met een visuele beperking thuis te genieten van comfort, veiligheid en onafhankelijkheid.

Bart Jelijs, promovendus aan de Rijksuniversiteit Groningen en onderzoeker bij adviesbureau Goudappel, heeft samen met Koninklijke Visio en Bartiméus de afgelopen vijf jaar wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om veilig en verantwoord te fietsen met een visuele beperking.

Dr. Bart Melis-Dankers is klinisch fysicus bij Koninklijke Visio. Hij is al vele jaren actief in het wetenschappelijk onderzoek naar veilige zelfstandige mobiliteit voor mensen met een visuele beperking. Bart zal tijdens het webinar specifiek vertellen over de voor- en nadelen van de verschillende fietsmodellen en geeft hij tips om veilig te (blijven) fietsen.

Positieve gezondheid, een lezing gegeven door Instituut Positive Health van dr. Machteld Huber. “Gezondheid is breder dan de afwezigheid van ziekten en klachten. Elementen als veerkracht, zingeving en zelfmanagement staan steeds meer centraal”

● Aan het einde van de lezingen is er de mogelijkheid om via chat vragen te stellen

Meld je aan

10.00 uur