Vanaf 30 april presenteert Scapino Ballet Rotterdam in samenwerking met Stichting komt het Zien! een unieke editie van The Great Bean: een on demand dansvoorstelling toegankelijk gemaakt voor blinden en slechtzienden. Dankzij speciale audiodescriptie en een speciale inleiding kunnen visueel beperkten volgen wat er te zien is.

The Great Bean

The Great Bean speelt zich af in de roaring twenties. De opkomst van Hollywood, jazz en dansstijlen als tapdans en charleston vormen het decor voor theatrale dans, circusacrobaten, goochelacts en een mysterieuze clown. The Great Bean laat een opwindende wereld zien vol glitter en glamour, maar ook met donkere kanten en verborgen tragiek. De muziek draagt in belangrijke mate bij aan de broeierige sfeer, van swingende gipsy jazz, de mystieke Peer Gynt suite tot de ontroerende songs van Billie Holiday.

Stichting Komt het Zien!

Stichting Komt Het Zien! levert auditieve vertolkingen van podiumproducties voor blinden en slechtzienden. Vanaf 2014 heeft de stichting al meer dan honderd voorstellingen, van musical, toneel tot circus, toegankelijk gemaakt.

The Great Bean met audiodescriptie is beschikbaar via scapinoballet.nl. Telefonisch bestellen kan op 010-414 24 14 (enkel tussen 13.00 en 16.00 uur). De voorstelling is ook beschikbaar via de Webbox, reserveringen hiervoor gaan ook via Scapino Ballet Rotterdam.