MaculaVereniging

Maand van de Macula – juni 2022

De gehele maand juni vraagt de MaculaVereniging aandacht voor macula-degeneratie met diverse activiteiten. Doe de Macula-test, beantwoord de vijf vragen en krijg zicht op uw risico op leeftijdsgebonden macula-degeneratie! En wat weten de mensen over macula-degeneratie (MD)? Het filmpje geeft antwoord op die vraag.

Lees meer Macula-test Weet u wat MD is?

Macula-degeneratie:

de meest voorkomende oorzaak van slechtziendheid in Nederland

Bekijk meer nieuws

Nieuwsbrief

Meldt u aan voor onze digitale nieuwsbrief voor de laatste wetenswaardigheden omtrent macula-degeneratie, voor een leuke activiteit, enz.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maand van de Macula Juni 2022

Juni 2022 zal de eerste Maand van de Macula worden met als thema: in het hart, uit het zicht.

Enkele activiteiten die deze maand plaatsvinden:

01 juni 2022 – Uitzending bij Omroep MAX
10 juni 2022 – Macula Symposium voor zorgprofessionals
24 juni 2022 – Macula-dag voor leden van de MaculaVereniging hun familieleden en betrokkenen, mensen met netvliesaandoeningen en zorgprofessionals.

Macula-bijeenkomsten en JMD-netwerkmeetings

Momenteel worden in diverse plaatsen Macula-bijeenkomsten gehouden. Dit zijn kleinschalige bijeenkomsten die georganiseerd worden door leden en plaatsvinden in een café, buurthuis en soms de huiskamer. Het uitwisselen van ervaringen staat centraal.

Voor mensen met juveniele macula-degeneratie zijn er JMD-netwerkmeetings. Ben jij ook benieuwd hoe andere JMD-ers het doen? Bijvoorbeeld studie, werk, hulpmiddelen en tips & tricks over apps. Of hoe zit het met sport, reizen en mobiliteit? Kom dan ook eens langs.

Meer over Macula-bijeenkomsten en JMD-netwerkmeetings

Lees voor