Publicaties

In deze paragraaf plaatst de MaculaVereniging belangrijke publicaties en nieuwsfeiten die voor mensen met maculadegeneratie van belang of interessant zijn. De MaculaVereniging aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele uitspraken en/of opinies in de geplaatste artikelen.

In de subparagraaf MaculaVisie worden algemene artikelen uit dit verenigingsblad opgenomen. Artikelen die betrekking hebben op één van de andere subparagrafen worden daar opgenomen. De MaculaVisie verschijnt zes keer per jaar in twee leesvormen: in zwartdruk en op daisy-cd. Daarnaast kan deze ook digitaal toegestuurd worden. Leden van de MaculaVereniging ontvangen één leesvorm van het verenigingsblad. Niet-leden kunnen een abonnement op de MaculaVisie nemen, daar zijn kosten aan verbonden. U kunt hiervoor contact opnemen met het landelijk bureau in Utrecht, telefoonnummer 030-2980707.

In de subparagraaf Ervaringen staan artikelen van mensen die schrijven over hun leven met slechtziendheid.

In de subparagraaf Medische zaken worden artikelen geplaatst die betrekking hebben op medische ontwikkelingen op het gebied van maculadegeneratie.

In de subparagraaf Voeding vindt u artikelen die betrekking hebben op voeding en voedingssupplementen die voor mensen met maculadegeneratie van belang zijn.

In de subparagraaf Hulpmiddelen worden berichten met nieuws op het gebied van hulpmiddelen.

In de subparagraaf Toegankelijkheid vindt u artikelen die zijn verschenen over (openbaar) vervoer.

In de subparagraaf Recreatie vindt u zaken voor vakantie, vrije tijd en hobbys.

In de subparagraaf Belangenbehartiging kunt u nieuws lezen over algemene belangen voor slechtzienden.